Ini Dia 5 Makanan Paling Popular Di Kalangan Para Bujang...!!!

Zaman bujang ni lebih-lebih lagi ketika awal-awal mulai bekerja, duduk di kota pula dengan biaya hidup yang tinggi kadangkala mana sempat nak menyimpan duit, nak merasa makan sedap, tunggu akhir bulan lah. Dengan gaji basic RM900-1200 duduk di KL pula mana tahan bro ..

So solusi untuk masalah ni, kami sering berkunjung di toko-toko makan yang menyediakan makanan dengan harga anggaran.

Tak ketinggalan juga ketika masih lagi bergelar pelajar universitas / perguruan tinggi. Ya rutin harian ketika dah lapar, santap megi, lapar lagi santap lah roti gardenia dengan selai sekaya, lapar lagi santaplah nasi bujang RM1.50. Tapi sekarang takkan jumpa dah harga nasi bujang RM1.50 ...

Berbagi entri dari ide asli di sebuah blog satira, Satrika.my, di bawah adalah antara makanan yang kerap kali orang bujang makan.

1. Mi instan


Makanan ni legend. Walau sejauh mana zaman berubah. Walau dah menikah pun memang mi instan kena simpan dalam rumah. Cuma bila dah kahwin, frekuensi makanan mi instan tu berkurang sikit sebab dah ada tukang masak kan? Bagi duit poket bulan-bulan, pandai-pandailah dia.

2. Biskuit mayat cicah milo


Makanan ini tak semestinya orang bujang, ada je orang yang dah kahwin makan macam ini. Cuma yang bedanya adalah frekuensi dalam sehari. Kalau masa bujang tak kisah kalau makan benda ini je dari sarapan, makan siang dengan makan malam. Hebat kan?

3. Nasi putih, telur dan kecap


Ini pun salah satu makanan yang glemer bagi orang bujang. Nak masak beraneka macam malas sangat. Malas satu hal, nak jimat duit kumpul nak kahwin.Jadinya masak nasik, goreng telur parkir kecap. Kalau nak sayur sangat, iris mentimun je. Kan dah lengkap hidangan sepinggan.

4. Roti kosong dengan kaya atau selai kacang


Benda ini pun tak adalah nak diherankan sangat, cuma bedanya macam penulis katakan tadi, frekuensi kita makan benda ini. Tak kisahlah seminggu pun makan menu yang sama dari pagi, siang dan malam kahkahkah.

5. Nasi bujang


Zaman kami dulu, RM1.50. Nasi putih, telur dadar dan sup kosong, kalau tuan kedai tu baik hati dapatlah merasa sup + kaki ayam. Tapi zaman sekarang ni tak pasti pula berapa harga untuk satu set nasi bujang ni. Hidangannya dari dulu sampai sekarang tetap sama.

Kenyang? Dapat lah nak mengisi perut tu time dompet tengah tak berisi lagi ni. Paling populer dikalangan student, bahkan menu ini cocok bagi yang ikat perut sebab kumpul duit nak kahwin.
close
=== [Klik disini 1X] [Close] ===