Wanita Ini Minum Air Kelapa Selama 7 Hari Berturut-turut! Masuk Hari Ke 7 Ada Sesuatu Yang Berbeda Pada Tubuhnya! Lihat Apa Yang Terjadi!


Sejak dulu rata-rata masyarakat mengatakan air kelapa mempunyai kesan yg paling manjur pada kesihatan manusia.

Anda mungkin pernah mendengar mengenai minyak kelapa serta beberapa manfaat yang yang terdapat didalamnya. Tetapi pernahkah anda minum air kelapa selama 7 hari berturut-turut?

Air kelapa sememangnya begitu baik bila diminum sehari-hari, serta kesan dari pengambilan air ini semakin lama bisa dirasai sendiri oleh anda.

Ajaibnya, air kelapa serta plasma darah dalam aliran darah manusia memiliki susunan yang sama. Hal semacam ini dibuktikan dengan pemakaian air kelapa sebagai pengganti darah semasa jaman perang di saat satu saat dulu, serta dengan langkah tersebut banyak nyawa manusia bisa diselamatkan.

Hari ini air kelapa sudah dipakai di semua dunia, serta anda bisa menemuinya di pelbagai tempat di persekitaran kita. Kadang-kadang rasa airnya tak akan fresh, namun daya detoksifikasi serta faedah kesihatan lain dari air kelapa begitu tidak diragukan lagi.

Apa yang berlangsung jika anda minum air kelapa dalam 7 Hari?

Dipetik dari laman healthyfoodteam. com, air kelapa bisa memperkuat system kekebalan badan anda serta menyingkirkan bakteria yang mengakibatkan jangkitan saluran k3ncing, gonorea, penyakit gusi serta virus yang mengakibatkan selesema, jangkitan pelbagai penyakit serta tifus.

Air kelapa bisa meningkatkan tenaga serta pengeluaran kelenjar h0rm0n tiroid. Air kelapa melakukan tindakan sebagai diuretik semulajadi serta begitu menolong untuk orang yang memiliki penyakit buah pinggang. Ini bakal menolong bersihkan saluran kencing serta saluran pundi kencing. Bermanfaat menyingkirkan toksin serta menolong memecah batu buah pinggang.

Air kelapa mengandungi jumlah serat yang tinggi, hingga begitu baik untuk pencernaan.

Kerana air kelapa rendah lemak, anda bisa meminumnya dalam jumlah banyak. Air kelapa bakal mengurangkan nafsu makan anda kerana selepas meminumnya anda bakal terasa kenyang, jadi dengan cara tidak segera menolong penurunan berat tubuh.

Cuba basahkan kapas atau kain dengan air kelapa serta tempatkan pada kulit bila anda memiliki jerawat, kulit berminyak atau kering. Air kelapa bakal bikin kulit lebih bersih serta fresh, serta pori-pori bakal terbuka.

Campur air kelapa dengan minyak zaitun untuk bersihkan pencernaan serta menyingkirkan parasit usus.

Beberapa pengkaji mendakwa bahawa air kelapa juga menolong menangani sebagian permasalahan kesihatan semasa mengandung. Dengan cuma satu cawan air kelapa anda bakal menyeimbangkan elektrolit, hingga anda bakal terlepas dari hipertensi atau dikenali sebagai desakan darah tinggi.

Bila anda menginginkan kulit anda cerah serta dilindungi selama seharian, minumlah satu gelas air kelapa. Bila anda kehilangan sangat banyak tenaga dengan aktiviti fizikal yang meletihkan, anda bisa memulihkan tenaga anda dengan air kelapa. Air kelapa bakal memberi kesan positif pada tiap-tiap bahagian badan anda yang letih.

Air kelapa sebagai anti oksidan hingga menolong system kekebalan badan yang kuat, meningkatkan tenaga, hindari dari bakteria serta jangkitan, penurunan berat tubuh serta banyak faedah lainnya.

Sumber: http://www.liputan7.com/
loading...
close
=== [ Klik disini 1X ] [ Close ] ===